Науково – методична діяльність


 

 

   

Як керівник творчої  групи «Шлях до успіху  у навчально-виховному процесі через самоосвітню діяльність учнів» з 2012 року вчителів початкових класів, я є активним учасником методичних заходів: семінарів, декад, шкільних і міських  циклових комісій.  
ü 2014 рік - виступ на міському семінарі початкових класів - Віртуальна виставка «Сучасні заклади освіти МШК».
ü 2015 рік - Школа резерву « Мій шанс» на посаду заступника директора з проблеми «Технології та культура  планування  педагогічної діяльності вчителя загальноосвітнього закладу».
ü 2015 рік - член міської динамічної групи (розробка 5 фрагментів уроків - мотивація до уроку, рефлексія уроку)
ü 2016 рік - виступ на міської ЦК - «Hub school – школа з європейським рівнем навчання».
ü 2017 рік - м. Львів (зустріч із львівськими освітянами)
ü 2017 рік – участь у Всеукраїнській науково - практичній конференції
«Нова  початкова  школа – від теорії до практики»
ü 2017 рік - участь у обласній конференції освітян. Вектор №2 Освітні проекти.
ü 2017 рік - виступ на серпневій міській конференції « Нова українська школа».
ü2017 рік - участь у ІІ Конгресі  освітян Донеччини «Освіта Донеччини: Перезавантаження».


.

Школа  майбутнього

У  сучасній  Україні    система  освіти   безперервно  розвивається,  і  для неї  характерне  постійне  оновлення  й  саморозвиток. Особливо могутній  інноваційний  процес  охопив  нову українську школу.
"Освіта  -  найпотужніша  зброя,  аби  змінити  світ". Нельсон  Мандели
  Завдання   сучасного  вчителя  -  кожній  дитині  дати  доступ  до  якісної  освіти.   Успіх  України  в  тому,  щоб  побудувати  суспільство   освіченого  загалу, бо  кожна  дитина  незалежно від  її  здібностей  має  право на  успіх  у житті,  максимальне  розкриття  власних  здібностей,  яке  може  запропонувати  якісна  освіта.
 За ініціативою   директора  департаменту  освіти  і  науки   Донецької   обласної  державної  адміністрації  пані  Надіїї   Оксенчук  був  проведений семінар  із  обміну  досвідом  із учителями  міста  Львова.
Були  відвідані  школи  міста:
·     Львівська  загальноосвітня  школа  І – ІІ ступенів із  поглибленим   вивченням   англійської  мови   ("Школа  радості");
·     Львівська  спеціалізована  школа  І – ІІІ  ступенів  №  69;
·     Загальноосвітня  школа   "Дивосвіт";
·     Львівська  загальноосвітня школа  І – ІІ  ступенів   "Джерельце".
 Представники  цих  навчальних  закладів  поділилися досвідом  роботи
·     з  питань фізичного  та  психічного  здоров’я  дітей,  що  є  важливим  фактором якості  та  ефективності  роботи;
·     формування  стосунків  дітей  на  засадах  християнської  моралі;
·     виховання глибокої   поваги  до  інтелектуальних  цінностей  особистості;
·     творча  діяльність  дитини -  це  запорука  найбільш  повного  задоволення  потреб  самопізнання,  самореалізації.
Учасникам  семінару  були  запропоновані фрагменти  уроків
·     з  англійської  мови (інтегрована  тема  "Весна");
·     з  літературного  читання (інтегрована  тема "Т.Г. Шевченко");
·     природознавства  (інтегрована  тема  "Корисні  копалини");
·     урок  навчання грамоти  у  Львівській  майстерні  шоколаду;
·     майстер–клас  із  трудового  навчання  на  тему: "Яворівські  забавки.  Розпис  по  дереву. Сопілка";
·     музейні уроки.
 Особливо  мене   зацікавила   методика   читання  "від  тексту  до  букви" у 1  класі.В  Україні  в  20-х  роках  найпоширенішим  був  метод  цілих  слів.   Але  тогочасна  практика  мала  кілька  методів.  Серед  них  - буквено – складовий,  звуковий  і  вже  згаданий  метод  цілих  слів  або  образів. Якими  ж  методами  радить  Яків  Чепіга,  український  педагог  минулого  століття,  навчати  дітей  грамоти  в  школі?  "Коли  метод  дає  широкі  можливості  активізувати  дітей, не порушуючи  психофізіологічної  природи  їхнього організму,  такий  метод  треба  вважати  придатним  для  нашої  школи",  -  зауважував  він.  На  думку  Якова  Чепіги,  найкраще  використовувати  метод  цілих  слів.  Тим  часом  як  навчання  за  науковим  методом  потребує  від  учителя  штучних  прийомів,  щоб  зацікавити,  активізувати  дитину,  то,  використовуючи  метод  цілих  слів,  цілком  природно  можна сполучити  навчання  з  діяльністю,  грою.Метод  цілих  слів.Для  застосування  цього  методу  потрібен  не  буквар,  а  читанка,  яка  має  бути  укладена  так,  щоб  уже  з  перших  днів  діти  могли  читати  цілі  фрази.  Ознайомившись  із  інтересами  дітей  та  їхнім  запасом  слів,  учитель (або  самі  учні) приносить  до  класу  той  предмет,  з  назви  якого  має  розпочатися  читання.  Це  слово  пишеться  на  дошці.  Потім  учні  з  цим  словом  складають  речення  і  викладають  його  з розрізної  азбуки. Згодом  перечитують  речення і,  таким  чином,  вивчають  нове  слово. Нормою  вважається   вивчення  двох  слів  на  кожному  уроці.  За  півріччя  діти  вже  знають до  125  слів.  Яків  Чепіга  радить,  щоби  дітей  навчали  читати  поступово,  бо  будь – яке  ґрунтовне  знання,  в  тому  числі  й  уміння   читати,  має  здобуватися  послідовно.
Отже,  методика  читання  за  методом  цілих  слів  має  такі  етапи:
·     складання  й  записування  речень   на  дошці;
·     виділення  слів;
·     порівняння  написаних  і  друкованих  слів;
·     виділення звуків,  позначення  їх  літерами.
 Вважаю,  що  цей  метод  дає  змогу   широко  використовувати  живу  мову,  що  сприяє  її  розвитку.  Ним  користувались  і  американські  педагоги. Порівнюючи  його  зі  звуковим,  бачимо,  що  в  основу  цього  методу  покладено  не звук, а  ціле  речення  як  вияв  закінченої  думки,  - він природніший  для  дитини.  До  розуміння   слова  й  звука  діти доходять   після  того,  як  вони  вивчають  досить  багато  речень,  щоб  виділити  в них  окремі  слова.  Лише  після  вивчення  слів  переходять  до  аналізу  та  ознайомлення  зі  звуком  та  літерою.Учитель  має  дотримуватися наступної  системи  з  учнями  першого  класу:
·         збудження  інтересу  до  тієї  чи  іншої  мети;
·         бесіда  за  малюнком;
·         малювання,  ліплення,  вирізування  й  майстрування  речей,  що  стосуються  теми;
·         ігри,  що  пов’язані  з  даною  темою;
·         читання  текстівки  під  малюнком;
·         бесіди  з  приводу  частин  цілого;
·         читання  назв  цих  частин;
·         написання  слів, які  зустрічаються  в  тексті.
  На  мою  думку,  метод  цілих  слів,  відкриває   величезні  можливості  для  застосування   трудового  методу,  стимулює   вчителя  шукати  шляхів  до  самодіяльності  і  праці  дитини,  робить  навчання   читання  легким  і  доступним  для  дітей  наймолодшого  віку. З  багаторічного  досвіду  роботи  у  початкових  класах  переконалась,  що  дитині  нелегко  запам’ятати всі  літери  алфавіту,  а  потім  важко  злити  їх  у  склади  і  вже  зовсім  складно перейти  до  плавного  читання  цілого  слова  та розуміння  прочитаного.  Це  й  не  дивно,  бо  буква,  звук -  абстрактні поняття.  Дитина  їх  не  розуміє,  але  за бажанням  дорослих повторює,  запам’ятовує,  не  розуміючи  їхнього  призначення.  Вміння  читати,  розуміння  прочитаного  і  усвідомлення  ролі  букви  у  цьому  процесі  приходить  пізніше.
Існує шлях  навчання  дітей  читати  і  писати:
·     із  першого  дня  перебування в  школі  6-річні  діти  беруть  книжки (розглядають, зміст  вони  розуміють  завдяки  ілюстраціям);
·     із  першого  дня  в  школі  діти  «пишуть»  (малюють  розповіді,  казки,  листи  вчительки);
·     заняття  підпорядковані  одній  визначеній   на  цей  день  темі ("Зелені  овочі", "Листя");
·     тісно пов’язані  поняття:  предмет – слово – графічний малюнок;
·     про  букви  і  звуки  не  говоримо.
Минає  два  місяці  і  діти  самі  говорять  про  літери.  Усе  так  просто,  легко  і  цікаво!  Бо  -  природно.Дуже  подобається  дітям,  коли  читає  на  уроці  вчитель  (мета  вчителя  -  робити  уроки  читання  цікавими  для  дітей,  щоб  вони  приємно  провели  час, отримали  задоволення  від  прочитаного,  здобули  нову  інформацію).Різні  способи  читання на  уроках:
·     "відлуння";
·     допомога батьків у читанні (дуже  важливо,  щоби  дитина  бачила,  як  читають  у  сімї ).
Домашнім читанням  є читання  улюбленої  книжки.  На  "ранкових  зустрічах" (які  допомагають  поспілкуватися  з  дітьми, відчути  їхній емоційний  настрій,  визначити  свою  поведінку  по відношенню  до них)      перевіряється  домашнє  читання.
На  уроці  учні  діляться  своїми  враженнями  про  прочитане.  Потім  учні  із  задоволенням  обмінюються  книжками.
Цікавими були поради батькам  і  вчителям  "Як  навчити  дитину  читати  та  любити  книжку":
·     Сплануйте  заняття  темами. Теми мають бути дуже простими та  зрозумілими.  ("Сімя", "Школа",  "Клас",  "Іграшки", "Клас",  "Одяг".)
·     До кожної  теми  складіть  візуальний  словник  -  малюнок  та  слово,  яке  йому  відповідає.  Кожного  дня  плануйте  вивчити  не  більше  8  слів.
·     Відшукайте  вірш,  у  якому  будуть  повторюватися  денні  слова.  Цей  вірш  напишіть   на  великому  аркуші  друкованими  літерами  та  розмістіть  на  стіні  на  рівні  очей  учнів.
·     Сплануйте  роботу  так,  щоб  слова,  які  в  цей  день  мають  вивчити  діти,  зустрічалися  у  різноманітних  завданнях:  записувати  з  ними  речення, зустрічати  їх  у  тексті  для  читання,  складати  задачі,  проговорювати,  співати,  показувати,  знаходити,  змальовувати,  списувати,  запам’ятовувати.
·     Середовище,  в  якому  знаходяться  діти,  теж  має  навчати.
·     В  класі  повинна  бути  бібліотечка,  з  якої  діти  вільно  братимуть  ті  книжки, які  їх  зацікавили.
·     Проінформуйте   батьків,  в який  спосіб  та  чому  саме  так  діти  будуть  вчитися  читати;  дайте  пораду батькам,  як  працювати  з  дітьми  вдома.
·     Попросить  дітей  завчасно  принести  до  школи  ті  речі,  про  які  буде  іти  мова  на  уроці. Тоді,  крім  зображення  та  слова,  діти  будуть  бачити  ще  й  предмет,  що  згодом  перетвориться  на  графічний  малюнок.
·     Проводьте  хвилини  тихого  читання  на  будь -  яких  уроках.
·     Кожного  дня  читайте  дітям  щось  цікаве. Нехай  вони  зручно  вмостяться  на  килимку  та  уважно  слухають  вчителя.
·     Домашнім  завданням  з  читання  у  першому  класі  може  бути  лише  читання  улюбленої  книжечки.
·     Не  змушуйте  дітей  багаторазове  перечитувати   один   текст  -  від  того  діти  не  стануть  мудрішими,  а  от  читати  розлюблять.
·     Дайте дітям нагоду обговорити прочитане. Можна  запропонувати   виготовити  рекламу  книжки  та  представити  її  друзям.
·     Ведіть  цікавий  облік  дитячого  читання,  він  стимулює  та  дає  дітям  упевненість  у  своїх  силах.
·     Не  порівнюйте   вміння   дітей  та  не ставте   негативних  оцінок.
·     Враховуйте,  що  читання  нероздільно  пов’язане  із  писанням . Дозволяйте дітям  багато  писати,  навіть  якщо  вони  пишуть  із  помилками.
Атмосфера   під  час   співпраці  з  учителями  львівських  шкіл  була  дружньою,  товариською,  розмова  невимушеною.Особисто  для  мене зустріч  була  корисною.  Багато  чого  у своїй  роботі  я  буду  використовувати  на  практиці.  Наприклад:  "Ранкові  зустрічі", інноваційний  метод  "Від  тексту  до  букви"  і  пропагувати  його  серед  колег.


Формування  нової  школи  

           Сучасний  світ  складний .   Складність  відчувають  не  лише  вчителі ,  а  і  учні  початкової  школи, бо  само   останні  10 – 15  років  вони  навчалися  за  декількома  державними  стандартами. І всі  вчителі – практики  цього  дня   вважають, що  дитині  недостатньо  дати  лише  знання.  Ще  необхідно  навчити  користуватися  ними . Знання  та  вміння  взаємопов’язані   з  ціннісними  установками  учня , формують  його  життєві  компетентності  необхідні  для  успішної  самореалізації  у  житті , навчанні  та  праці.
          Концепція  «Нової  української  школи» -  ідеологія  реформи  середньої  освіти  що  почне  діяти  в  2018  році.  Наше  завдання – кожній  дитині  дати доступ  до  якісної  освіти . Успіх  України  в  тому,  щоб  побудувати  суспільство  освіченого загалу,  бо  кожна  дитина  не  залежно  від  її  здібностей , має  право  на  успіх  в житті,  на  максимальне розкриття   власних  здібностей,  яке  може  запропонувати  якісна   освіта . Реформа  орієнтована  на  те ,   щоб  зробити  випускника  конкурентоздатним  у  21-му  столітті -  випустити  зі  школи  всебічно розвинену,  здатну   до  критичного  мислення  цілісну  особистість,  патріота  з  активною  позицією,  інноватора , здатного  змінювати  навколишній  світ  та  вчитися впродовж   життя.
         Нові  освітні  стандарти ґрунтуються  на « Рекомендаціях  Європейського  Парламенту  та  Ради  Європи»   щодо  ключових  компетентностей  ціложиттєвої  освіти .
          У  Законі  «Про  освіту»  визначено  зокрема  10  груп  компетентностей .
   Скажемо,  що нічого  нового  в  цьому  немає.  А  в  чому  ж  справа?  Як  практика  доводить,  складно  змінитися  вчителю,  обновити  або  змінити  підходи  в  навчальної і  виховної   діяльності.
   Головне  знайти  родзинку,  яка  б  допомогла  в  комплексі  оволодіти  цими  навичками, бо  спільними  для  всіх  компетентностей  є  такі  вміння:
-           уміння  читати  і розуміти  прочитане;
-           уміння  висловлювати  думку  усно  і  письмово;
-            критичне  мислення;
-            здатність  логічно обґрунтовувати  позицію;
-             ініціативність;
-             творчість;
-             уміння  вирішувати  проблеми,  оцінювати  ризики та  приймати  рішення;
-      уміння  конструктивно  керувати емоціями , застосовувати  емоційний  інтелект;
-                здатність  до  співпраці  в  команді.
   На жаль, ідею  нової  української школи  сприймають  як  педагоги  так  і  батьки  неоднозначно.  Батьків  влаштовує  відсутність контролю  техніки  читання,  а  вчителя  ні.
              У  цьому  році  було  використано  пілотний проект   Всеукраїнського  центру  якості освіти  з  математики,   читацької  компетентності  школярів  з  метою  визначення  якості  знань  випускників  початкової  школи.  Як  пропедевтичний  крок   дослідження  було  взято  Міжнародну  програму  «Піза»,  яка передбачає,  щоб  кожна  дитина  була  успішною,  компетентною,  критично  мислячою,  креативною.
            На  мою  думку  ,  саме  початкова  школа  дає  перспективний напрямок  у  підготовці  дітей  до  навчання  у  старших  класах.  Ми  вчителі  початкової  школи,  мусимо  детально  вивчити  «Концепцію  Нової  Української  школи» .  Переосмислити  свою  позицію  щодо  власних  можливостей  сприйняття  її, усвідомити,  чи  достатньо  у  нас  фахової  підготовки  для  реалізації  новітніх  форм  навчання.   То ж  нам  необхідно   постійно  працювати  над  самовдосконаленням , спрямувати  всі  зусилля,  щоб  гідно  реалізувати  основні  Освітні  стандарти,  пропоновані  Європарламентом  та  Радою  Європи  з  ціложиттєвої  освіти.
           Кожна  дитина  неповторна,  наділена  від природи  унікальними  здібностями , талантами та  можливостями . Місія  Нової  школи – допомогти  розкрити  та  розвинути  здібності,  таланти  і  можливості  кожної  дитини  на  основі  партнерства  між  учителем,  учнем  і батьками .
  «Якщо  вчитель  став  другом  дитини , якщо   ця дружба  осяяна  благородним  захопленням, поривом  до  чогось  світлого , розумного, у  серці  дитини ніколи  не  зявиться  зло» -  писав Василь  Сухомлинський.
   Нова  школа  працюватиме  на  засадах «педагогіки і партнерства».  Основні  принципи  цього  підходу:
     -         повага  до  особистості;
-         доброзичливість  і  позитивне  ставлення;
-          довіра  у  відносинах , стосунках;
-         діалог – взаємодія – взаємоповага;
- розподілене  лідерство ( проактивність,  право  вибору  та  відповідальність  за  нього) ;
-         принципи  соціального  партнерства .  
            В  основі  педагогіки  партнерства – спілкування, взаємодія   та  співпраці  між  учителем,  учнем  і  батьками . Школа  і  ми  вчителі,  маємо  ініціювати  нову,  глибшу  залученість  родини  до  побудови  освітньої   траєкторії  дитини.
            Хочу  засвідчити,  що  практика  сьогоднішніх днів    заснована   через   ігри, сумісні проекти ( соціальні, дослідницькі), експерименти, групові завдання).  Учні  залучатимуться  до  спільної  діяльності,  що  сприятиме  їхній  соціалізації  та  дозволятиме  успішніше  оволодівати  суспільним  досвідом.
             Радує , що буде  змінено  підходи  до  оцінювання  результатів   навчання. Оцінки  слугуватимуть  для  аналізу  індивідуального  прогресу  і планування  індивідуальної  швидкості,  а не  ранжування  учнів.

Початкова  освіта

          Навчання  починатиметься,  як  правило ,  з  шести  років.    Діти  з  особливими  потребами  зможуть  приходити  до  школи  з  іншого  віку.
   Тривалість перебування  в  початковій  школі  для  таких   дітей  можна  буде  з  доповненням  корекційно – розвивального  складника.
  Якість  освіти,  зокрема  з іноземної  мови,  буде  підвищено  в кожній  початковій  школі.  Навчання  буде  організовано  за  єдиним   стандартом ,  без  запровадження  з  поглибленим  рівнем.  Це  також  дозволить  уникнути  соціальної  « сегрегації»  та відбору  дітей  в  молодшому  шкільному віці.
          Перший  етап  початкової освіти  допоможе  учню  звикнути  до  шкільного  життя.  А  саме:
 навчальні  завдання і  час  на  їхнє  виконання  будуть   враховувати  індивідуальні  особливості;
-     навчальний  матеріал  можна  буде  інтегрувати  в  змісті споріднених  предметів  або  вводити  до складу  предметів  у  вигляді модулів;
-           обсяг  домашніх  завдань  буде  обмеженою;
-           навчання  буде  організовано  через  діяльність,  ігровими  методами як  у  класі,  так  і поза  його  межами;
-         учитель  матиме  свободу  вибору  ( створення )  навчальних  програм  у  межах  стандарту  початкової  освіти; оцінки  не  будуть  виставлятися;  найважливіше  завдання  вчителя – підтримувати  в  кожному  учневі  впевненість  і  мотивацію   до  пізнання.
         У  другому   етапі початкової    освіти  в  учнів  буде  формуватися почуття  відповідальності  й  самостійність зокрема:
   Після завершення  початкової  школи  навчальні  досягнення  кожного учня  повинні  відповідати  стандарту  початкової   школи.  Державна  підсумкова  атестація  здобувачів  початкової  освіти  буде  здійснюватися   лише  з метою моніторингу  якості  освітньої  діяльності  закладів  і  буде  проводитися  вчителями  школи.
          У  початковій  школі  не  буде  «одногодинних»  курсів або предметів.  В  одному  класі  не  буде  більше  8  обов’язкових  предметів.
    У  процесі  навчання  будуть  використовуватися  методи,  які  вчать  робити  самостійний  вибір,  пов’язувати вивчене  з  практичним  життям,  враховують  індивідуальність  учня;  запроваджується  предметне  навчання;  частина  предметів  буде  оцінюватися.
          Сьогоднішні  школярі  також повинні  відчути  зміни  і  отримати  кращу  якість  освіти.  Саме  тому  вже  до  початку  2016 – 2017 н. р.  буде  оновлено програми початкової  школи.  Паралельно  зі  структурними  змінами  будуть  удосконалюватися  методики  викладання  в  чинній школі,  підвищуватиметься  кваліфікація  вчителів,  педагогічна  освіта  переорієнтовуватиметься  на  компетентнісне  навчання,  педагогіку  партнерства,  індивідуальний  підхід. 
    В  цьому році  наша  школа отримала  статус  опорної  школи.   Цей  статус зобовязує  нас вчителів  використовувати у своїй  роботі сучасні технології  у навчанні та  вихованні  учнів,  та розповсюджувати їх  серед  колег.
   На  базі  нашої  школи відкрився  1 клас, який  прийме  участь  у  науково – педагогічному  проекті «Інтелект України».

  Науково-педагогічний проект "Інтелект України" реалізується  на базі державних програм з різних навчальних дисциплін.
     Мета всеукраїнського науково-методичного проекту «Інтелект України» - впровадження в освітній простір України системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей і учнівської молоді.
   Сутність проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у набутті нею, перш за все, необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій,раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів — сприйняття, пам'яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра — цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі тощо.



                 Науково - практична  конференція   
                   "Крокуємо  до  нової   української   школи. " 










                                             Мої  збірки




Засідання  творчої  групи  "Шлях  до  успіху в  освітньому  процесі  через  самоосвітню  діяльність  учнів." 
















2019  -  2022  н .р.

                        


                                                                       
              


В. Короленко:"Треба самому багато знати,

                         щоб навчати інших".


                                    
 

 

 




                          

















 

 





Моя фахова діяльність 

1. Наукова  практична конференція "Сучасний учитель НУШ" - майстер - клас (серпень 2019)
     2. Участь у форумі "Нова українська школа, школа формування компетентностей"- м.Добропілля  (квітень 2020 р.)
     3. Міська серпнева  педагогічна конференція. Інтегрований підхід до навчання за програмою 
     НПП "Інтелект Україна" - майстер - клас.( серпень 2020 р.)
      4.Конференція  вчителів початкових класів. За підсумками І етапу НУШ. Виступ: Індивідуальна освітня траєкторія учнів початкової школи (травень 2022 р.) 
     5. Участь у ІІІ обласній науково- практичній конференції Досягнення та виклики національно - патріотичного виховання в регіоні ( Збірка з національно - патріотичного виховання "Моя ріднна Україно, я твоя мала частина".9жовтень 2021 р.) 
    6. Участь у VІ серпневому Конгресі освітян Донеччини "Освіта Донеччини: гнучка, інноваційна, якісна". Локація "Інноваційний простір учителя початкових класів" (Методичний довідник. Вправи для формування навичок читання).
   7. Портал "Учительський журнал он -лайн". Конспект уроку літературного читання "Що найважливіше в зимовому королівстві. М.Людкевич. Пригода у хатинці лісника".
      (Сертифікат, 18.12.2021 р.)
    8. Портал "Учительський журнал он - лайн. Конспект уроку  літературного читання І.Бондарчук "На новій землі". Головна думка твору. ( Сертифікат, 25.11.2020 р.) 
    9. Участь у Всеукраїнській акції "Разом до нової школи"(виступ "Моє місце в опорній школі"
     жовтень, 2018 р.) 
10.Публікація на сайті Урок Освіта.UA та в каталозі "Відкритий урок:розробки, технології. досвід". Презентація "Круглі числа". ( Сертифікат, №14977 від 11.02.2023 р.)

                                        Мої нагороди




















                                          

         2023 - 2024   навчальний   рік