Я хочу сказати своє слово...


Я прагну досягти в житті простого дива.
Хай будуть терна на путі, хай буде злива
невдач, поразок і падінь... Але на щастя,
серед прийдешніх поколінь у моїй власті
плекати  і віру, і тепло, і вчить любити.
Я прагну сіяти добро й талант творити.

Понад  30  років я навчаю школярів  м. Селидового.  Намагаюся  створити  такі  умови  для  розвитку  особистості  за  яких  розкриваються  унікальні  здібності  кожної  дитини.  Прагну  виховувати  активного  громадянина  демократичного  суспільства. 
Вважаючи  особистість  пріоритетом  педагогічної  діяльності ,  навчаю  своїх  вихованців  не  тільки  читати,  писати,  рахувати,  а  головне  -  любити  і шанувати  людей,  Батьківщину,  поважати  старших.
Найголовнішим  завданням  для  себе  вважаю  навчити  дітей  мислити  самостійно  і  творчо,  зробити  все.  Щоб  дитячий  талант  розквітав  з  перших  шкільних  років,  Щоб  учні  не  тільки  засвоювали  певну  суму  знань,  а  й  проходили  школу  громадянськості,  щоб  кращі  риси  людської  душі  були  притаманні  їм,  протягом  усього  життя.
Мій  досвіт  базується  на  науково – методичному  фундаменті,  містить  передові  ідеї,  власні  знахідки   й  напрацювання.  Впродовж  останніх  років   працюю  над  проблемою  «Шляхи удосконалення  читання   молодших  школярів».
Підвищую  свій   професіоналізм,  намагаюся  орієнтуватися  в  широкому  спектрі  сучасних  інноваційних  проектів,  ідей,  напрямків,  використовувати  найефективніші  освітні  технології,  впроваджувати  новітні  педагогічні  технології,  які  гарантують  реалізацію  творчих  здібностей,  зв’язного  мовлення,  розвивають  логічне  мислення  учнів  та  пізнавальні  інтереси  школярів.
 На  кожному  уроці  проводжу  вирішення  проблем  і  проблемних  ситуацій.  Цей  вид  роботи  формує  соціально – творчу,  соціально – активну  особистість  учня.  Вважаю. Що   оволодіти  навчальним  предметом  -  означає  навчитися  розв’язувати  не  лише  передбачені  державним  освітнім  стандартом  завдання,  а  й  такі,  що  потребують  певної  незалежності  мислення,  творчих  пошуків,  оригінальності,  винахідливості.
Навчальний  процес  стараюся  зробити  осмисленим,  творчим,   активізувати пізнавальну  діяльність  учнів.  Створюю  умови,   при  яких  у  школярів  найбільш  раціонально  і  продуктивно  розвивається  мислення.
Намагаюся  розвивати  дитину  в  цілому  як  особистість,  навчаю  її  працювати  творчо,  вести  пошукову  роботу,  думати  і  висловлювати  свої  думки,  обґрунтовувати  міркування.  У  своїх  висловлюваннях  учні  використовують  такі  вирази:  «Я вважаю…», « На  мою   думку…», «Я   гадаю …»,  «На мій   погляд…» ,  «Я  припускаю …»,  «Я  не  впевнений…,  але  мені  здається …»,  «Подумавши,  я  прийшов  до  висновку …».
Велику  увагу  приділяю  організації  самостійної  і  творчої  роботи  на  уроці.  Постійно  привчаю  учнів  до  самоконтролю  і  взаємоконтролю.  А  тому  парна  і  групова   форми   роботи  стали  невід’ємною  частиною  кожного  уроку,  які  дають  можливість  донести  навчальний  матеріал  до  кожного  учня,  адже  школярі,  на  думку  вчителя,  навчаючись  самі ,  навчають  інших.  У  своїй  роботі  формую  вміння  вчитися  -  здатність  аналізувати  навчальний  матеріал,  порівнювати.  Визначати  головне,  знаходити   причино -  наслідкові  зв’язки.  Учні  на  моїх  уроках  -  активні  учасники  освітнього  процесу.  Тому  мають  хороші  знання,  уміють  застосовувати  їх  у  нестандартних  умовах.
Постійно  осмислюю  свою  практичну  діяльність  і  вчуся  на  основі  свого  досвіду.  Аналізую  наслідки  своїх  рішень,  обдумую  набуті  результати  і  використовую  їх  у  подальшій  викладацькій  практиці.  Для  її  вдосконалення використовую  компетентні  рекомендації.  А  також  результати  дослідницької  роботи.
Усвідомлюю,  що  я  є  членом  педагогічного  колективу,  сприяю  ефективності  роботи  школи,  співпрацюю  з  іншими  професіоналами  педагогічної  ниви.  До  роботи  з  учнями   залучаю  батьків  і   використовую     всі   ресурси,  що  є  в  розпорядженні  шкільного  колективу.
Батьки  є  партнерами  і  учасниками  освітнього  процесу,  ціную  їхні  ідеї  та  прислухаюся  до  них.  Вони  -  мої  перші   помічники  у  створенні  навчальної  бази,  в  проведенні  свят  і  прозаїчних  буднях.  Разом  з  ними  організовую  навчально–виховний  процес,  вирішую  проблеми,  приймаю  рішення.  Бо  ніхто  інший  не  в  змозі  зробити  те,  на  що здатна  сім’я,  яка  розуміє  всю  міру  своєї  відповідальності  за  результат  виховання  дитини.

Дати  дітям  відчути  радість  праці,  щастя  успіху  в  навчанні,  збудити  в  їхніх  серцях  почуття  власної  гідності  -  ось  моє  найперше  завдання,  бо  успіх  у  навчанні  -  єдине  джерело  внутрішніх  сил  дитини,  що  породжує  енергію  для  з  труднощами,  бажання  вчитися.


Моє  місце  в  опорній  школі

 Робота учителя  пред'являє  великі   вимоги   до його особи. Учитель    працює  з  усім класом, і  йому  необхідно  тримати у полі  зору багатьох      учнів.  Він повинен  уміти помічати  усі  зміни в їх поведінці. Педагогічна   діяльність  вимагає  від  людини  певних  вольових  якостей : витримки, терпіння,  послідовності,  наполегливості,  самовладання.  Учитель зобов'язаний контролювати  свою  поведінку, управляти  нею.
Дуже  важлива в професії  учителя  мова,  яка повинна  відрізнятися  виразністю, емоційністю, переконливістю. Учитель повинен уміти  висловлювати  свої  думки грамотно, ясно, просто, зрозуміло для учнів.
Окрім  перерахованих  професійних  якостей  учитель повинен  мати  здібності до певної  галузі  науки (до математики, літератури і т.д.).
Ця  професія  вічна.  Як  би  не мінялося  суспільство, як би далеко не йшло воно  у своєму  розвитку, без учителя  воно  ніколи  не обійдеться. В майбутньому  зникнуть деякі  професії,  але  учителі  будуть  завжди.  Учні  вчаться у вчителя багато чому: працьовитості, умінню  жити в колективі,  бути  сміливими  і  чесними,  а це  означає, що учитель повинен  мати  усі  ці  якості.
 Учитель вічний учень. Цілеспрямовано,  невпинно  треба  працювати над собою. І так буде завжди!
Учитель це  покликання. Тому  ідеальний  учитель це такий,  для  якого вчительство   сенс  життя.  Його  вища  користь бути  затребуваним,  бажати й уміти  віддаватись  процесу, не  чекаючи   нічого  взамін.
Справа  вчителя навчати,  а справа суспільства дати  вчителю  гідні  кошти  для  існування.

  
З 20 століття   неначе справжній бум,
Початок новій  ері  , є електричний струм.
А  потім  перше радіо,  за ним  німе  кіно
І врешті телебачення  іще не знав ніхто.
 Всі люди так раділи,  збирались  де  хто міг.
Дивились передачі –  лунав  веселий сміх.
А зараз є  мобілки,  комп’ютер,  інтернет.
На сайтах різні  спілки,  на всі смаки букет.
Люба є  інформація:  знайомі,  друзі  там.
Погода, різні  ігри.  Все, що потрібно нам.
А як дітей навчити? Комп’ютер не  навчить.
Він  їх не пожаліє.  Він  їх не захистить.
Сучасний  вчитель мусить  -до всіх знайти  підхід.
Будь прикладом для учнів.  З  любов'ю  вчити  всіх!
Порадити, направити  на тисячу доріг.
Навчить дітей культурі  та вміти вірить в них!
Це  все і є майбутнє.  Залежить  все від нас.
Наші  сучасні  вчителі

Повинні бути - клас!!!